Over ons

Ebike Das Original wordt ADVANCED EBIKE
Met nieuwe producten, nieuwe concepten, nieuwe doelen.
Mensen bewegen - dat beweegt ons! Hen aanzetten om wegen in te slaan die zij op eigen kracht misschien niet genomen hadden. Hen te motiveren door ze dichter bij hun doel te brengen. Hen plezier te geven, in de natuur, in stad of dorp en vooral in volledige onafhankelijkheid.
Deze reis begon met de oprichting van het bedrijf EBIKE. DAS ORIGINAL, in 2011. We waren de enige pure Duitse speler in elektrische fietsen en hebben met dit merk de fietsmarkt verrijkt en geherdefinieerd.
Met de ontwikkeling van EBIKE. DAS ORIGINAL namen we ook een verantwoordelijkheid voor de samenleving: door een alternatieve mobiliteitsoptie te creëren die het enthousiasme voor fietsen nieuw leven heeft ingeblazen. Deze verantwoordelijkheid zetten we nu versterkt door in de komende jaren en nemen daarbij zoveel mogelijk EBIKE-vrienden mee. Net als voorheen met fraai design en hoogwaardige kwaliteit.
Maar we willen meer bereiken dan het fysiek verplaatsen van mensen. We willen mensen motiveren en inspireren, gedrag veranderen en hen nieuwe wegen laten inslaan. Met een focus op duurzame materialen en concepten, op elk vlak. Maar ook met innovatieve producten in micromobiliteit, die voor nieuwe trends in de markt zullen zorgen. Deze verandering vindt niet alleen plaats binnen ons bedrijf, maar zullen we ook breed delen met de buitenwereld. Onder een nieuwe naam. Met een nieuwe app. En met een nieuwe invulling van duurzaam en innovatief design.
Daarom wordt EBIKE. DAS ORIGINAL nu ADVANCED EBIKE.
Vind de perfecte metgezel. Voor haar. Voor hem. Voor iedereen!






Waar wij voor staan
We zijn altijd op zoek naar nieuwe doelen - en blijven daarbij trouw aan onze principes. In 2011 startten we met een duidelijk beeld voor ogen van wat we wilden creëren. We omschreven ons concept voor een nieuw e-bike merk en deelden het met iedereen binnen ons bedrijf. Het lag op bureaus, hing aan de muren en we legden het zelfs in onze bedrijfskluis. Af en toe haalden we het tevoorschijn, om te toetsen of we er niet van afweken. Dat is in al die jaren niet gebeurd, ondanks dat de markt drastisch veranderde en we inmiddels actief zijn in zes Europese landen. Juist het vasthouden aan onze visie is waarschijnlijk het meest bepalend voor ons succes geweest.


